Thursday, August 12, 2010

TETAMU HATI

Hari ini aku masih mencube lagi..
Cube untuk memulakan hari2 yang baru tanpe die..
Payah…sakit..merintih…
Aku cube sebaik mungkin…
Hari ini ade insan lain yang bertandang di kamar hati…
Die sentiase menenangkan aku dan menangis bersama ku..
Aku kesian kan die..
Die sgp wat mcm2 untuk aku..
Untuk bantu aku keluar dari kelukaan ni..
Tp sampai 1 saat,aku still bersedih,dan aku tau die kecewe…
Ya allah,jgn kau ambil die dari ku…
Die cukup sempurna….
Menyintaiku sepenuh hatinya..
dan aku?
Ya allah,buangkan lah kelukaan ini dari aty ku..
Agar dapat aku menghargainye dan membahagiakannye…
Ya allah,cukup la die menangis kerana ku..
Izinkan aku menebus kesilapan aku yang dulu..
Telah kau temuka aku dengan permata yang dicari selama ini..
Telah kau temukn aku dengan inspirasi hatiku..
Tp kenape tidak kau buang pengkhianat itu dari hatiku?
Mengapa tidak kau jauhkan aku dari kenangan yg memeritkan itu?
Sakit sgt…….hidup ni ku rasekan terlalu sukar..
Aku ingin menyintainye semule…tp aku nmpk kekecewaan die stiap kali aku gagal melupakan kelukaan hatiku..
Aku tak smpi hati buat die kecewe lagi..
Ya allah,bantulah aku..
Bantulah aku melupakan insan yang xpernah menghargai kewujudan aku..
Bantulah aku untuk membahagiakan die yang bnyk menangis untuk ku…
Aku mengaku,aku bodoh..
Aku gagal membuktikan cinte yg tulus untuknye…
Aku terlalu mengikut hati yang marah..
Tp kali ini,aku ingin menebus kesilapan aku yg lalu..
Ingin aku membawanye ke gerbang impian yang kami bina dulu..
Ingin aku membawanye menyusuri pelangi indah yang terbentang luas didepan kami..
Ingin aku mendaki tahta cinte yang penah aku tinggalkan..
Ya allah,berilah kesempatan itu..
Kesempatan untuk aku membahagiakannye..
Kesempatan untuk die merasai bahagia bersama ku..
Andai kali ini aku gagal lagi,aku akan berhenti disini..
Tiada lagi cinta insani untuk aku selepas ini..
Aku dah pasrahkan segalanya..
Aku dah berhenti berharap…

Nasihat untuk sahabat-sahabat
Jangan korang ulangi kebodohan aku..
Cinte itu indah sehingga keindahannye kadang2 membutekan hati kite dlm membuat pertimbangan..
Tp andai itu yang terjadi,jgn menyalahkan cinte,kerane cinte tidak pernah bersalah..
Tp kebodohan manusia yang sering mengkhinati kesucian cinta itu sendiri..
Aku dh bertemu jawapan dari kebodohan aku sendri..
Dan aku menyesalinye..
Jgn korang ulanginye..
Kerane xsemua orang akan dapat peluang kedua..
Bersyukurlah dengan ape yang korang ada…
Allah itu maha pemberi rahmat..

No comments:

Post a Comment