Wednesday, August 25, 2010

BELAHAN JIWAKU

Duhai Inspirasi Hati
Aku ingin menyintaimu dengan sederhana
Dengan kata yang tak sempat diucapkan
Kayu kepada api yang menjadikannya abu

Aku ingin menyintaimu dengan sederhana
Dengan isyarat yang tak sempat disampaikan
Awan kepada hujan yang menjadikannya tiada

Duhai belahan jiwaku
Engkau mentariku
Pelita hati ini
Tersenyumlah
Bahagiakan aku
Dengan jernihmu
Dengan cintamu

Belahan jiwaku..
Bahagiakan aku
Dengan beningmu
Dengan kasihmu
Belahan jiwaku..
Ingatkanlah aku..
Bila aku terlupa
Untuk menggapai redhaNYA

Tersenyumlah..
Bahagiakan aku
Dengan cinta dan kasihmu..
Engkau ku rindu setiap waktu
Teguhlah selalu memandu aku

Belahan jiwaku
Ku doakan kau selalu
Dikala malam tengah menjelang
Jadilah setegar karang
Sesejuk pagi
Seindah rembulan
Sejernih hati
Sebening embun
Sepeka nurani
Dan seperkasa mentari pagi

Ya Allah
Teduhilah belahan jiwaku
Berikan cahayaMU
Dakap teguh ia selalu
Di jalanMU
Amin….

No comments:

Post a Comment