Tuesday, August 24, 2010

SEKALI LAGI CINTA




Sekali lagi cinta menjadi persoalan…

Mengapa orang selalu menyoalkan cinta itu sendiri..

Aku tahu kerana ia sukar untuk dimengerti…

Semua orang ade pendapat yang belainan terhadap cinta..

Aku sendiri xmengerti maksud cinta sebenar..

Yang aku tahu,bile aku menyintai seseorang,aku hanye ingin melihat die bahagia walau ape care skali pn..

Cinta..

Ya allah,payah untuk aku terangkan kerana ia payah untuk dinilai..

Kadang2 disaat kite kecapi bahagia dengan cinta,sejarah cinta kite yang terdahulu dipersoalkan semula..

Dan menghilangkan kemesraan terhadap cinta yang sedia ada..

Trus trang aku katakan,kalau ikutkan hati yang terluka,aku sendiri serik untuk bercinta..

Aku sendiri akan melupakan cinta untuk selamanya..

Tp dalam cinta ni,kita xboleh anggap cinta selemah itu..

Kite kene sedar,yang cinta dah wujud ratusan tahun sebelum kite lahir lagi…

Tahu kenape ia ade?

Hanye allah yang mengetahuinye..

Dari sudut pandang hati orang yang membenci cinta..

Cinta tiada kepentingan..

Cinta atau tidak langsung xmemberi kesan kepada dirinye..

Cinte hanye menyerabutkan kepala..

Membebankan..

Malah ade yang xsedar pn cinta tu wujud..

Dari sudut hati yang terluka..

Cinte itu menyakitkan..

Penipuan..

Cinta hanya tau mengambil kesempatan..

Malah membunuh setiap kegembiraan yang penah hadir dalam dirinye..

Bagi mereka,cinta merupakan penyebab kepade kehancuran hubungan yang lain..

Cinta juga menyebabkan banyak hati yang terluka..

Cinte ini merosakkan impian dan mase depan…

Bagi mereka,cinte itu membunuh..

Dan meletakkan semua kesalahan terhadap cinta…

Salahkah untuk manusia jatuh cinta?

Tapi dari sudut hati insan yang mencari sebuah kebahagiaan..

Cinta itu indah…

Cinte memberi semangat dan kekuatan..

Cinta mengajar manusia untuk bertolak ansur dan menghormati perasaan insan lain..

Cinta ibarat sehelai kanvas puteh yang suci..

Dan manusia itu sendiri yang mencorakkannye menjadi lukisan yang cantik..

Jika diwarnai dengan kesuraman,suramlah cinta itu..

Tp andai diwarnai dengan keindahan warna pelangi,nescaya cinta itu menjadi seperti terbitnye mentari setelah gerimis…

Melahirkan pelagi indah didada langit..

Dan keindahan itu yang sering dinantikan dan semua insan mahukan..

Itulah cinta yang ditakrifkan..

Cinta ibarat sebuah perniagaan..

Kita kene brani mengambil risiko..

Kite menjadikan hati kita sebagai modal..

Untung dan rugi diibaratkan seperti kebahagiaan dan kelukaan..

Jika kite rugi,bererti kelukaan la pulangannye..

Tp jika untung,bererti,kebahagiaanlah pulangannye..

Cinta bukan la untuk dijual beli,tp cinta jg seperti pasaran saham..

Ade jatuh bagunnye..

Cinte itu ibarat cuaca,disaat kite rasakan panas hingga ke petang sebaliknye allah dh takdirkan hujan dtg bertandang..

Namun kesedihan itu allah gantikan pula dengan pelangi yang indah..

Diatas kudrat allah yang mencipta cinta..

Die menurunkan cinta kedunia bersama adam dan hawa..

Untuk ape?

Bukan untuk kite membencinye..

Bukan juge untuk kite merase derita..

Tp untuk titipkan perasaan kasih dan syg antare manusia..

Pernah kite bayangkan bile insan sedang patah hati?

Mereka rasekan seperti hidup mereka gelap gelita..

Siang atau malam same saje..

Pelangi indah pn berwarne gelap bagi mereka.

Jiwe mereka tidak akan tenang

Air mate sentiase menjadi teman setia

Tiada yang ingin menjalani cinta yang begini

Semua orang ingin cinta yang indah

Sentiase bersama pasangannye disisi..

Kerana yang aku tahu cinta itu indah

Bagi mereka yang gagal memahami sebuah cinta,mungkin cinte itu terlalu komplek pade mereka..

Terlalu sukar untuk difahami..

Tp percayelah,dlm diri setiap manusia ade cinta..

Kerane tanpe cinta dan kasih syg,kite semua xkn lahir kedunia..

Mungkin korg xkn paham ape maksud aku..

Tp bile aku ckp “tanpe cinte dan kasih syg kite semua xkn lahir kedunia”

Korg akan paham sendirilah kepentingan cinta dan kasih syg tu..

Dan setiap manusia yang dilahirkan allah dh titipkan perasaan kasih dan sayang dlm hati mereka..

Korg akan lebih paham andai korg berfikir tentang sejarah bagaimane allah cipta hawa selepas adam..

Kerane disitulah kunci kasih syg yang ade pade hati ini..

Dan disane la asasnye cinta dan kasih sayang itu wujud

Cume kadang2 manusia yang membuta tuli dlm menilai cinta..

Manusia jg la yang mencemarkan ketulusan hati terhadap cinte..

Kerane manusia wujud didunia yang penuh noda n bukan disyurga yang suci..

p/s:

Buat inspirasi hati

Tak kusangka dirimu hadir kedalam hidupku

Menyapa aku dengan sentuhan kasihmu

Aku menyesali dengan ape yang penah terjadi

Mengapa disaat kite telah berdua

Ade pule kelukaan yang mencemar kasih kita

Maafkan andai sebelum ini aku tidak mempersembahkan cinta seutuhnye

Terhadapmu..

Maafkan aku bila kau terluka

Kerana aku jatuh diatara 2 hati..

Kisah aku ini sebagai iktibar pade semua..

Tiada cinta tanpe kelukaan..

Kerana kelukaan kadang2 mengajar kite untuk lebih menghargai ape yang kite ade..


No comments:

Post a Comment