Sunday, August 8, 2010

KESEMPATAN KEDUA

Dalam kita melangkah,kadang2 tanpa kite sedari bnyk yang kite tinggalkan dibelakang sana…dan ade diantare yang kite tinggalkan itu sebenarnye cukup berharga dan kite salah membuat penilaian..
Kelukaan semalam mengajar aku tentang sesuatu…
Bagai mane ingin membezakan sebuah keikhlasan dari hati seseorang..?
Ya allah,aku bersyukur kerana kau memberikan aku kesempatan kedua..
Kau juge menyedarkan aku tentang ape yg terbaik untukku..
Ya,mmg hati aku sakit..
Luke parah..
Aku xmampu nk tersenyum pn..
Aku hilang segalenye..
Malah impian aku dilupakan mcm tu je,aku hanye dapat kebahagian 5 minit cume…
Aku korbankan cinta untuk membahagiakan die..
Kononnye nk kembalikan keyakinan die yang cinte sejati masih wujud di dunia ni..namun ini la nasib kite dlm berjuang..xsemua org paham perjuangan kite…dlm kite berjuang kita dimaki dan dihina,hanye kerane nk yakinkan seseorang kite melukakn hati ramai pihak..namun akhirnye,org yang kite perjuangkan itu,menikam kembali hati kite..
Tepat pade hati yang menjadi singgah sane cinta selame ni..
Ya allah,kejamnye manusia…
Mudah sgt mempermainkan cinte dan keikhlasan..
Aku sedar skrg….
Buat baik berpada-pada,buat jahat jgn sekali..
Xsemestinye kebaikan yang kite lakukan kite akan dpt balasan kebaikan jg…
Namun sebaliknye ia akan lebih menyakitkan hati dan jiwe..
Malah ia jd racun berbise…..
Aku mengaku,aku xcukup kuat seperti dulu..
Cukup mudah die perbodohkan aku..
Hanye kerane aku insan yang lurus dlm bnyk hal..
ini nasihat aku…
Kalau dulu laxmana chinta berjuang untuk cintanye..
Kali ni laxmana xkn ulangi kebodohan itu…
Sebaliknye laxmana chinta akan mempertahankan cinta yang selame ini agung untuknye..
Yang sgp menangis dlm mendapatkan cinta laxmana…
Ya allah…kenape aku buta dlm menilai cinte?
Aku laxmana yg cuai dlm memperjuangkan prinsip aku…
Aku menyesali semua itu….dlm kesakitan ini,aku terime ketentuanmu…
Walau kesakitan yang die beri..aku tetap xkn membenci,kerane kebencian akan membunuh setiap pohon cinte yang baru nk berputik..sebaliknye,kesakitan ini akan ku jadikan baja untuk menyegarkan bunga2 cinta di taman hati yang terluka…
ini janji ku,tiada lagi cinta ku untuk dia…aku akan tetap doakan kebahagiaan die..tp xbererti cinta aku untuknya…aku dh pasrah dengan semua ini…
yang pasti,aku dh dapat kesempatan kedua,dan aku akan hargai kesempatan ini sebaik mungkin…
die yang terbaik untukku..
die yang sgp menangis untuk ku..
dan aku hargai air matenye itu,mungkin die telah tercipta kerana aku ada..

No comments:

Post a Comment