Thursday, September 23, 2010

UJIAN ILAHI

Ya allah..
Kenape sejak akhir2 ni badan aku asyik sakit je?
Aku sendiri xpham..
Kene buatan orang ke aku ni?
Ntah la..
Tp aku rase lain mcm sejak perkare yg menyedihkan tu..
Penyakit yg pelik2 dtg..
Korg bayangkan,perut aku leh kembung mcm baby…
Padahal aku dh makan ikut mase..
Pastu kepale aku sakit tbe2 mcm nak pecah..
Mcm ade bende yg ketuk2 kepale aku..
Aku sebenarnye malas nk pk pasal bende2 tahyul n khurafat ni..
Tp kdg2 ade betulnye ape yang kawan2 tegur..
Aku xmakan,tp badan aku naik mendadak..
Bile aku makan,berat badan aku turun pl..
Terbalik..
Pastu perut aku sentiase wat hal..
Kadang2 rase mcm kenyang gile walaupn aku xmakan ape2..
Pastu tbe2 rase loya n nk muntah..
Tp xde ape2 pn yang kuar..
Aku just bayangkan mayb angin dlm badan je tu..
Tp mcm mane pl dgn badan aku yang tbe2 rase lemah n berat..
Mcm ade bende yang duduk atas bahu aku ni..
Sampai pinggang aku pn rase sakit dan berdenyut2..
Aku xpaham..
Tulang blakang aku pn rase cam tak selese..
Lagi2 stiap kali aku nak rukuk mase solat..
Tbe2 tulang blakang aku rase menarik…n rase sakit sgt smpi aku xleh nk rukuk dgn selese..
Tp aku ni degil sikit..
Aku wat xendah je pasal semua sakit aku ni..
Walaupn kdg2 smpi menganggu tidur aku..aku just amalkan ayat kursi,yasin n alquran..
Tu je penguat aku..
Aku malas nak lebih2 cos aku takut terpesong pl nant..
Sbb kite xtau kesahihannye lagi..
Aku cume harap allah bantu aku..
Kuatkan aku dlm menempuh setiap dugaan ni..
Aku mungkin bukan hamba yang soleh..
Tp aku percaye allah sentiase ade bersame insan yang teraniaya mcm aku..
Aku dh redha dengan semua ni..
Dan aku dh maafkan semua kesilapan die pade aku..
Ya allah,tolonglah aku..
Teguhkan keimanan aku dlm menghadapi setiap cubaan dan dugaan cinte anugerah mu..
Aku mungkin xsekuat dulu..
Tp keyakinanku pademu semakin bertambah dari hari ke hari..
Kerane kau cinte sebenar yang ku cari ya allah..
Bantulah aku melawan setiap godaan dan gangguan syaitan dan jin..
Berikanlah aku kesihatan yang baik dan berpanjangan..
Agar dapat aku trus berjihad dijalanmu ya allah..
Cinta mu penguat semangat..
Sebelum aku menjadi mayat..
Amin…

No comments:

Post a Comment