Thursday, September 30, 2010

SERUAN SEMANGAT CINTA INSPIRASI HATI

Salam…
Hari ni aku nak mengomel lagi..
Rupenye masih ade insan yang berfikiran cetek walaupun dah blaja tinggi..
Tp maybe mereka xsalah..
Mungkin mereka kurang pengalaman dalam soal kehidupan atau mungkin kurang matang dlm menilai sebuah hati..

Cerite ni smlm,bile insan aku syg menangis kerane perbuatan kawan2 die..
Aku yang mendengar ni pn rase terluke dengan care kawan2 die berfikir…
Aku tau semua tu berpunca dari kesilapan aku yang lalu..
Gagal menilai ketulusan hati sorg pmpn..
Tp allah dh bagi pn kesempatan untuk aku perbaiki..
Tp setelah aku dpt peluang untuk membahagiakan die,kawan2 die pl melukakan hati die..
Kalau ikutkan hati aku,aku nk marah..
knape perlu mereka hukum inspirasi hati aku kalau mereka xsk aku..
knape dorg xberhadapan dgn aku sndiri..?
kami xmintak semua ni jd dlm idop kami la..
tp ni yang allah dh tulis untuk kami…
allah masih sygkan cinte kami ni..
nape korg pl yang sakit aty?
Lagi 1,tu semua perkare dh lepas la,nape korg nak ungkit?
Skrg pn inspirasi hati dh cukup bahagia dgn aku,kenape ko pl nk lukekan hati die?
Kalau xpuas aty berhadapan trus dgn aku…jgn lukekan hati die lagi….
Korg dh salah menilai hati kawan korg sendiri..
Sebagai insan yang menyayangi die,aku xkn sesekali biarkan org sakiti die,aku akan lindungi die..
Lepas ni siape yang xpuas aty,mari berdepan dengan aku..
Kalau aku slh ko leh ckp ape slh aku,dan aku akan cube perbaiki setiap kekurangan aku..
Tp korg jgn menuduh tanpe tau cerite sebenar,itu pantang bagi aku..
Hari ni aku bersabar kerane pengalaman smlm dh ajar aku,kemarahan xleh menyelesaikan mslh..
Aku sabar demi inspirasi hati aku..
Aku xnk die bertambah sedih atau risau..
Tp jauh disudut aty aku,aku xpuas aty kerane kawan2 die just wat tanggapan sendiri dan menghukum die tanpe sebab..
Aku betul2 xpuas aty..
Kalau la aku ade dengan die skrg,aku akan settlekan benda ni..
Aku akan berhadapan dengan semua kawan2 die tu..

Ape2 pn xpela..
Aku dan inspirasi hati xbenci mereka semua..
Kami sentiase doakan ape yg terbaik untuk mereka..
Dan bg kami,cukuplah dengan doa dan restu dari kedua parents kami..
Tu pn dh cukup wat bekalan untuk kami truskan perjuangan cinte kami selame ni..
Lagi pn bukan mereka yang tentukan kebahagiaan kami..
Skurang-kurangnye kami masih ade doa dari kawan2 aku yang nk tgk kami bersama..
Malah ramai yg menanti saat kami disatukan..
Alhamdulillah,walaupn allah mengambil sesuatu yang berharga dari kami,tp allah dh gantikan dengan sesuatu yg lebih berharga..
Yang penting kami xlupe untuk bersyukur dengan ape yang allah dh kurniakan..
Aku akan buktikan pade kawan2 inspirasi hati,yang cinte kami kali ni bukan main2..
Kami ade restu keluarge dan doa dari kawan2 bersama kami..
Xde ape yang perlu kami risaukan..

Yang rugi mereka..
Kerane mereka akan kehilangan sorg kawan yang cukup menjage hati mereka..
Yang sentiase dahulukan mereka dari kepentingan diri sendiri..
Mereka akan kehilangan sorg kawan yang bnyk membantu mereka dan menceriakan hari2 mereka..
Mereka akan kehilangan sorg insan yang penyayang yang sentiase mengambil berat terhadap mereka..
Aku doa agar mereka sedar tentang ini..
Jgn salah menilai hatinye sepeti aku dulu..
Aku dh cukup bersyukur kerane allah kembalikan die pade aku..
Dan satu hari,korg juge akan menyesali ape yang korg wat ni..
Seperti aku dulu..
Semoga korg tau ape yang terbaik untuk korg..
Aku lebih kenal die dari korg..
Dan aku cukup arif tentang keikhlasan atynye..
Percaye la..

P/s: buat kawan2 inspirasi hati..
Sedarlah korg dh wat kesilapan yang besar dalam idop korg bile korg mencampur adukkan soal cinte kami dengan persahabatan korg..
Kerane cinte dan persahabatan bukan bende yang 1 tp ia sentiase bergerak seiring..
Korg kene paham..cinte dan persahabatan adalah sesuatu yang berbeze tp ia saling berpaut sbg sumber kekuatan dan semangat..
Smpi mase korg akan paham ape yang aku maksudkan..
Dan buat inspirasi hati,abg akan sentiase disisimu,abg xkn biarkan org lain trus menindas dan menganiayaimu..
Kerane akulah payung mu..
Abg akan sentiase menjadi tulang blakangmu,agar kau sentiase gagah berdiri menghadapi setiap dugaan untukmu,jgn kau titiskan air matamu lagi..
Kerane kau dah cukup kuat dengan adenye cinte kite sebagai senjata,restu mak-mak,abah n ayah sebagai perisai…dan rahmat allah sebagai payung untuk bernaung..

Ya allah,berilah jalan petunjuk kepade cinta kami agar kami tidak tersesat dlm menempuh hidup ni,tabahkan hati kami dalam memperjuangkan cinte yang telah kau anugerahkan ini..yakinkan hati kami dengan ape yang telah kau tuliskan dlm perjalanan idop dan cinte kami..Lindungilah kami dan cinte kami dari fitnah dan hasad dengki dunia …Ya allah sesungguhnye kami bersyukur dengan ape yang telah kau kurniakan kepade kami..Satukan lah kami dengan ikatan yang paling suci dan kau redhai..Aku ingin die menjadi yang halal bagiku sehingga ke akhir nafasku..ya allah,titipkan lah perasaan cinte dan kasih syg didalam diri kami,keluarga dan sahabat2 kami ya allah..agar mereka memahami ape yang kami rasai dan lalui.. kau yang maha mendengar setiap rintihan hati kami dan kepadeMU kami berserah dan memohon pertolongan serta petunjuk..amin.

No comments:

Post a Comment