Wednesday, August 19, 2009

RAMADHAN YANG DINANTI

Salam……..
Lagi 2 ari kite akan sambut ramadhan.
Bulan yang penuh kenikmatan dan keampunan.
Aku nak ucapkan kat korg semua,selamat menyambut ramadhan almubarak dan menjalani ibadah puase dengan sebaik mungkin...
Diam xdiam dh setahun berlalu.
Kini ia dtg bertandang lagi........
Aku harap tahun ini jg aku akan lalui ramadhan dengan penuh kesyukuran n kesabaran....
Dah xde ape dlm dri aku ni,cume kekuatan dan keyakinan kepade allah yang sentiase memberi aku semangat untuk aku truskan idop...
Bukan senang untuk aku bangkit dari sume kesedihan lalu.
Dan allah sentiase bersame dlm ssh n senang....
Walaupn kadang kala aku lupe padeNYE.....
Allah xpenah lupekan aku,n sentiase uji aku agar aku sentiase beringat yang die selalu ade untuk hambennye.......

Aku teringat kat 1 lagu........
HATI HIBA MENGENANGKAN
DOSA-DOSA YANG KU LAKUKAN
OH TUHAN MAHA KUASA
TERIMA TAUBAT HAMBA BERDOSA

KU AKUI KELEMAHAN DIRI
KU INSAFI KEKURANGAN INI
KU KESALI KEJAHILAN INI
TERIMALAH....TERIMALAH.....TERIMALAH
TAUBATKU INI

TELAH AKU MERASAKAN
DERITA JIWA DAN PERASAAN
KERNA HILANG DARI JALAN
MENUJU REDHAMU YA TUHAN

KU AKUI KELEMAHAN DIRI
KU INSAFI KEKURANGAN INI
KU KESALI KEJAHILAN INI
TERIMALAH....TERIMALAH.....TERIMALAH
TAUBATKU INI

Lagu ni slalu wat aku insaf n sedarkan aku,dan bile penyakit aku menyerang lagu ni ibarat pemberi semangat.
Yang aku masih bernyawe untuk melawan n menghadapi setiap ujian.....
Allah xkan menguji hambanye dengan ujian yang hambenye xmampu tanggung.
Dan allah uji aku sebab allah tau aku mampu.....
malah dlm aku kesesatan,allah anugerahkan aku insan yang selalu memberikan aku nur kasih dari allah..
yang sentiase menegur aku disaat aku tersilap langkah.
Yang menangis dgn aku disaat aku sedih.......
Yang berbangga dengan setiap usahe aku
Yang tersenyum setiap kali melihat aku berjaya.
Dielah sahabat n dielah teman.
Bg aku,die adelah anugerah allah yang terindah penah aku miliki....
Aku bersyukur dgn kasih syg yang allah bg pade ku...
Allah tidak penah membenci hambenye,malah sentiase penuhi idop hambenye dengan keampunan darinye.......
Ingatlah kawan2 ku,aku ingin korg jg tau,yang allah memberikan ku nafas untuk kite saling mengenali n berkongsi setiap kesedihan n kegembiraan bersame.
Untuk kite saling menginsafi dan bermaafan.....
Jgn menjadi zalim terhadap diri sendiri....
Kerane allah tetap ade dan allah tidak pernah menzalimi kite...

p/s: allah memberi kite nafas untuk menghadapi ramadhan kali ni,supaye kite beringat yang allah menyayangi n mengasihani kite....allah memberi kite perluang untuk kite bertaubat dan mengingatinye........
semoga kawan2 dan saudare seagameku,bersyukur dengan nikmat allah ini,dan memenuhi ramadhan kali ni dengan ibadah...semoga allah merahmati n menerime taubat kite...amin.

No comments:

Post a Comment