Monday, August 17, 2009

RATAPAN HATI

salam sume........
hari ini aku agak bosan dan kepenatan.
sepanjang 2 minggu aku bekerje tanpe henti,termasuk sabtu n ahad aku wat part time.
aku dah xde mase untuk diri sendiri mahupun org lain
ramai juge kawan2 yang bising cos payah nmpk muke aku walaupn ari cuti.
ade juge yang mengata belakang aku,dorg ckp aku dh lupe diri smpi xnk kawan dgn dorg..
tapi aku xpeduli,cos aku cume jalankan tanggungjwb aku.
korang bayangkan,3 bulan aku xde gaji.
ape aku nak makan?
ape aku nak bg kat parents aku sepanjang 3 bulan ni?
so aku terpakse jg usahe cari duit untuk ringankan beban parents aku.
lagi pn sepanjang aku abis skolah n keje,xpenah lagi aku xbagi duit kat parents aku.
setiap bulan aku akan bg sekurang-kurangnye RM200.
tapi ble aku tersepit mcm ni aku rase bersalah sgt cos xdpt bg dorg duit belanje.
kejamnye aku sebagaia anak..........

kalau boleh aku nak beri mak ayah aku senang sepanjang masa.
aku ingin sediakan dorg keperluan yang terbaik.
aku hanya anak yang menyusahkan dorg.
oleh kerana itu,walau aku sakit mcm mane skali pn,slagi aku mampu bangun berdiri,aku akan bekerje untuk bantu dorg.
xdpt menyenangkan dorg pn xpe,asl boleh meringankan mslh dorg n xmerisaukan dorg ble tgk aku.

penyakit ni sbnrnye adalah beban yang tak tertanggung oleh diri aku sendiri.
aku xmampu wat buat ape yang aku sk.
aku xboleh nak lasak mcm abg2 aku.
stiap kali aku wat keje or wat something yang aku sk,aku akan beringat dan bersedia untuk menghadapi serangan yang amat menyakitkan.
xtau la sampai bile aku akan berhadapan dengan kesakitan ni,
tapi aku still bertahan sampai sekarang.

aku percaya dengan setiap ujian allah dan aku xkan menyerah dengan keadaan.
aku akan truskan hidop aku mcm org biase.
aku akan lawan setiap kesakitan yang datang.
aku sedar aku bukan anak yang terbaik tapi aku sentiase ingin berikan yang terbaik.

p/s: jangan menyerah pade keadaan,selagi bernafas kite punyai peluang untuk truskan idop n mencapai sume impian kite...pantang ajal sebelum maut.....stiap ujian yang dtg pade kite,adlh balasan dan peringatan daripada Allah..dan setiap ape yang Allah tentukan adalah yang terbaik untuk kite.

No comments:

Post a Comment