Tuesday, December 22, 2009

KASIHKU ABADI

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM.......

Telebih dahulu aku memohon ampun kehadrat ilahi diatas dosa-dosa aku yang telah lalu.
Sesungguhnye aku tak ingin perpisahan ini.
Andai Allah nak berikan balasan diatas dosa-dosa yang lepas pn bukan ini caranya.
aku tak relakan perpisahan ini.
aku tak kisah andai balasan lain yang Allah berikan kepadaku,tapi bukanlah dengan memisahkan aku dengan nyawaku.
Ya Allah,
Aku mohon!!!!!
Aku inginkan dia!!!!!
Jangan pisahkan kami!!!!!

Sedih sangat hati aku saat ini.
Kenapa Setiap orang yang aku sayang akan pergi tinggalkan aku?
Apa salah aku?
Aku just cube untuk merapatkan jurang antara kami tapi kenape dia boleh salah paham?
Ya Allah,
Andai betul aku yang salah,aku xmungkin menyesal macam ni, tapi ini langsung tak ade ape-ape salah pn.
Aku just nak bermanja dan bergurau senda macam selalu.
Salahkah aku?
Aku just nak kami kembali mesra mcm dulu.

Ya, aku mengaku aku agak terluka dengan sikap dia sejak kebelakangan ni.
Dia dah macam hilang minat pada diri aku.
Malah cerita-cerita aku yang sebelum ni dia suka,langsung tidak lagi menjadi perhatian dia.
Aku rasa aku dah makin jauh dari dia.
Kami tak sebahagia dulu.
Tapi kekecewaan kat hati aku ni langsung tidak mengubah cinte dan kasih sayang aku pada dia.
Apalagi untuk menduakan dia.

Aku mengaku sepanjang perkenalan kami, aku tiba-tiba menjadi perhatian ramai pompuan.
Aku pn tak tahu kenape,aku layan semua kawan-kawan aku sama je baik lelaki mahupun pompuan.
Tapi semua tu langsung aku tak ambil kisah.
Aku sentiase sedarkan diri aku yang aku hanyalah milik dia seorang.
Aku seboleh-bolehnya mengelak dari sebarang fitnah yang akan menghancurkan cinta kami.
Dalam sejarah hidup aku,Aku tak penah menduakan cinta aku selama ini.
Dia pun tahu aku macam mane.
Malah dia lebih kenal aku dari orang lain.
Die tahu setiap keperihatinan aku dan juge perangai nakal aku.

Tapi aku keliru.
Kenape tiba-tiba perangai dia berubah?
Kemana perginya kepercayaan dia pada aku?
kemana hilangnya keyakinan dia pada cinta kami?
kenape?
kenape semua ni mesti berlaku?
atau ini adalah balasan Allah kepada dosa-dosa aku yang lalu?
Aku tak setuju.
Kalau nak hukum aku pn,bukan dengan menghancurkan cinte dan kebahagiaan kami.
Banyak yang kami korbankan untuk pastikan cinta kami trus kekal dan bahagia.
Lebih-lebih lagi komitmen kami yang tak pernah berbelah bahagi.
macam-macam yang kami buat untuk perjuangkan cinta kami.
kenape mesti jadi mcm ni?

Ya Allah,
Aku mohon kepadaMU.
Sesungguhnya Engakulah yang mencipta cinta di syurga.
Dan Engkau juga yang menurunkan cinte kedunia bersama Adam dan Hawa.
Aku memohon KepadaMU Ya Rahman Ya Rahim.
Satukanlah hati kami seperti mane Kau menyatukan hati Adam dan Hawa.
Namun janganlah Kau uji kami seperti apa yang telah mereka lalui.
Ya Allah,
Aku hanya insan lemah yang memohon belas kasihan dariMU.
Lindungilah kesucian cinte kami dari godaan syaitan
Restuilah hubungan kami sepertimana Kau merestui cinte Yusuf dan Zulaikha.
Aku menyerah kepadaMu Ya Allah.
Telah banyak air mata yang mengalir.
Namun Kau hapuskanlah dengan kebahagiaan anugerah cintaMU yang utuh supaya kami tidak melupakanMU.
Benarkanlah kami bersama Ya Allah.
Aku merayu dan merintih.
Kerana aku percaya Kau ciptakan dia untukku.
Dan dia adalah yang terbaik buatku.

Kamar hatiku, sekian lama

Suram dan sepi, kekosongan

Aku mencari insan sejati

Untuk menemani hidupku

Adam dan Hawa diciptakanNya

Disemai rasa kasih sayang

Agar bersemi ketenangan

Dan kedamaian di hati

Ku harap hanya keikhlasan

Dan ku rindukan keramahan

Aku inginkan kemesraan

Berkekalan berpanjangan

Mengasihimu, dikasihi

Menyayangimu, disayangi

Merindui dan dirindui

Saling mengerti di hati

Biar hilang kabus di wajahku

Biar tenang resah di dadaku

Terimalah serta kabulkan harapan ini

Oh Tuhan

Ku melafazkan kata penuh makna

Bersaksi Tuhan yang Maha Pemurah

Hidup mati jodoh pertemuan

Ditentu Allah yang Esa

Perkenankan hasrat di hatiku

Moga impian kan dirahmati

Dipertemukan serikandi

Susah dan senang sama harungi

Demi cinta yang hakiki

P/s;- buat sume sahabat,aku berkongsi cerita ini supaya dapat jadikan iktibar pade korang sume....

cinte bukan hanye memerlukan kejujuran dan kesetiaan tapi ia juge memerlukan tolak ansur dan saling memahami.

cinte itu indah dan tidak menyakitkan....

tapi cinte juge ibarat saham,ade jatuh bangunnye....

kerane inilah namenye kehidupan...

tp percayelah,selagi kite tidak berhenti berjuang,pluang akan tetap ade untuk cinte kite berjaya.

aku telah melaluinye,dan aku akan pertahankannye...

jgn mudah mengalah dengan keadaan,walaupun restu yang menjadi masalahnye.

penyelesaian tetap ade,yang penting kewarasan kite akan memastian cinte kite berjaya.

menghormati org lain adalah asasnye,tapi kekuatan hati adalah tunjang yang mencengkam cinte menjadi kukuh berdiri.

org lain xkan paham,hanye kite yang kenal cinte kite lebih dari segalanye.



No comments:

Post a Comment