Wednesday, October 7, 2009

PERKAHWINAN :- IMPIAN KASIH

KASIH DENGARLAH HATIKU BERBICARA
KASIH IZINKAN DIRIKU BERTANYA
BISAKAH CINTA BERSEMI
MENGUNDANG RESTU ILAHI
ADAKAH BAHAGIA YANG DIIMPI
MENJADI SATU REALITI

KASIH KUSEDARI KEKURANGAN INI
KASIH KUINSAFI KELEMAHAN DIRI
KU INGIN SUNTING DIRIMU
MENJADI PERMAISURI HATIKU
SEBAGAI ISTERI YANG BERBUDI
KEBANGGAAN PARA SUAMI

WANITA HIASAN DUNIA
SEINDAH HIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH
YANG AKAN MEMBAHAGIAKAN
SYURGA DIDALAM RUMAH TANGGA

HANYA ITU YANG KU INGINKAN
DARI INSAN YANG AMAT KU SAYANG
DAMAIKANLAH RESAH HATI KU
AKU RINDU KASIH DAN SAYANGMU
TERIMALAH SEADANYA
AKULAH PERHIASAN PELAMIN HIDUPMU

ADAINYA TIADA JODOH
UNTUK KE SINGGAHSANA
KUPASRAHKAN SEGALANYA
KERNA TAKDIR YANG AKAN MENENTUKAN
IMPIAN KASIH

Inilah impian aku malah impian semua insan didunia ini.
Seluruh hidup dan nafas hari ini adalah untuk membina impian itu.
Mampukah aku?
Aku tak mungkin mampu.
Kerana aku tak ingin mengambil risiko memperdagangkan masa depan seorang gadis.
Mereka seharusnye mendapat insan yang lebih baik dan boleh membahagiakan mereka.
Bukan aku yang hanye menanti nafasku terhenti.
Bukan aku menolak takdir.tapi aku tak ingin melihat orang lain derita kerane aku.
Tiada apa yang ada untuk aku didunia ini.
Yang ada,hanya kesempatan untuk merasai secebis cinte yang allah anugerahkan.
Aku dapat rasakan setiap hela nafasku semakin pendek.
setiap pandangan mataku semakin kabur.
Keseimbangan badanku semakin hilang disaat aku berlari dan melompat.
Tubuh aku menjadi semakin lemah dari hari ke hari.
Mungkin aku tak sempat merasai nikmat allah yang 1 ni.
Tapi aku harap allah akan gantikannya dengan memberikan pasangan yang baik dan solehah kepada kawan2 aku dan insan2 yang baik pada aku selama ini.
Biarlah datangku ibarat mentari yang terbit dan pergiku ibarat keheningan malam yang sunyi.
Namun meninggalkan kesan pada alam ciptaan allah ini seperti embun menitis disaat dinihari.
Aku tak ingin menangis dan aku tak ingin membuat insan lain bersedih.
Biarlah mereka mencari kebahagiaan mereka.
Dan aku sendiri menghadapi ajal yang bakal bertandang.

No comments:

Post a Comment