Wednesday, September 2, 2009

SEJARAH SEMALAM

salam.......
hari ni aku nak luahkan sesuatu.
aku pelik dengan orang2 skeliling aku.
nape payah sgt korg nak trime?
aku mmg dh lupekan die.
aku dah buang cinte aku jauh2 untuk diri die.
dah hampir 5 tahun pn aku berpisah.
tp naper korg still xpcy?
mmg aku akui aku payah untuk lupekan die sblm ni.
aku amik mase lebih dari 3 tahun untuk aku menerime perpisahan ni.
mcm2 care aku wat untuk buang die dari hidop aku.
aku cube untuk membenci die.
aku juge cube untuk berdendam dgn die.
tapi sume xberjaya cos cinte xmengajar aku untuk jd mcm tu.
lama kelamaan aku terime die sbg kawan.
perlahan-lahan aku letakkan die jauh dlm dimensi lain kat aty aku ni.
dia tiade lagi dlm dimensi situasi kekasih,tp lebih kepada sahabat karib.
aku dijadikan sebagai tempat die berkongsi masalah dan kegembiraan dengan kehidupan barunye.
aku lebih selese begini.
hidop aku xlagi dibayangi oleh perasaan rindu.
itulah bukti yang aku dah buang cintanye jauh dari hidop aku.

mmg baru2 ini aku ade conteck die smule.
tp xsedikit pn terlintas kat aty aku untuk kembali pade die.
bagi aku die dh jd sejarah.
die dh ade life die sendiri.
aku just call die untuk bertnye khabar.
sebangai sorg kawan.
xsalah kan?
malah bukan dengan die je.
dengan kawan2 lain pn aku wat mcm tu.
bile lame xconteck,skali skala aku akan cari dorg untuk bertanye khabar.

dari dulu lagi aku akan ikut kata hati aku.
bile tibe2 hati aku terdetik n ingat kat seseorang tanpe sebab,aku tau org tu ade mslh.
so aku akan hubungi org tu dan bertanyekan khabar.
tp same ada tuan punye diri nak crite atau x,terpulang la.....
aku xpakse.
cos aku just nak pastikan kate aty aku benar atau salah.
n aku xnk biarkan kawan aku menangis sorg2,mcm aku dulu.
aku xnk jd kawan yg hanye ade time gembire je.
aku nak jd kawan dlm susah dan senang pade setiap org.
supaye dorg xrase keperitan yg mcm aku rase sblm ni.


mcm tu jg bile aku conteck die.
tibe2 je aty aku berdetik untuk call die.
aku dpt rase yang xbest tentang die.
so aku call die.
dari nada suaranye aku tau die ade mslh.
tp aku xnk cmpur dan xnk pakse die untuk ceritekan mslh die.
aku just cube untuk wat die gembire n dpt lupekan mslh die wat seketike.
aku jg cube untuk bg kate2 semangat untuk die hadapi stiap masalah.

kenape dengan korg sume?
kenape mesti lepas kasih xkesampaian,kite perlu jadi musuh?
kan kite still saudara seagama?
sebangsa?
1 malaysia?
salah ke kami menjadi kawan?
percayalah wahai sahabat.
aku dah buang cinte kami jauh2.
dan aku xkan trime die semule walau ape pn yang jd.
aty aku dh tertutup rapat untuk die.
cinte aku jg dh mati untuk die.
cos die sendiri penah ungkapkan yang aku dh mati dlm idop die.
so xde org mati yang leh idop semule.
begitu jg dengan cinte yang dh mati.
die yang bunuh cinte kami.
cinte kami dh berkubur.

aku tau korg xpcy dengan diri aku.
tp inilah aku skrg,korg kene pcy dengan diri aku yg skrg.
cukuplah aku dh sia-siakan diri aku selame 3 tahun dengan menangisi kemusnahan cinte kami.
dan skrg aku dah bangkit dari sume kesedihan tu.
xkn aku nak biarkan diri aku tenggelam semule?
aku dh cukup tersikse slame ni,dan cukuplah sikse tu stakat ni..
biar allah je yang tau betape siksenye idop aku sblm ni.
dan aku lepaskan sikse ni menjadi sejarah seperti cinte aku dan dia.

yang pasti,sekarang aku dah mulekan idop baru.
aku dah jd insan yang baru setelah kehilangan die.
aku lebih matang dan aku lebih suke berkongsi pengalaman aku ni supaya org lain xjd bodoh mcm aku.
aku dh pasrah dengan sume ni.
aku xslhkan die cos die just kejar kebahagiaan die
so aku kene trime keadaan ni dan kejar kebahagiaan aku jg.
dan doakan juge kebahagiaan die dgn pakwe baru die.
itu lebih baik dari menangisi sesuatu yang xpasti.
aku bersyukur cos die dah beri aku pengalaman yang indah.
menyedarkan aku tentang cinte n lebih memahami cinte itu sendiri.
nikmat syurge yang allah turunkan bersame adam dan hawa.
dan sekarang hati aku tidak lagi bute.
aku dah nmpk kebahagiaan yang didepan mate.
aku nampak keindahan yang allah dah tentukan.
yang pasti aku harus sentiase percaya dan sentiase berada dilandasan yang diredhai allah.
insyaallah,kebahagiaan akan jadi milik aku jg 1 hari nanti.

korg tolonglah percaya aku.
cinte aku dh lame mati untuk die.
aku dh cukup bahagia dengan ape yang aku ade sekarang.
inilah anugerah yang allah kurniakan kepade aku.
1 perasaan yang xternilai hargenye.
yang pasti,selepas ini aku akan sentiase tersenyum dengan kebahagiaan baru aku.
dan aku akan wat kawan2 aku bahagia jg.

p/s: cinte ini mmg payah difahami kerane ia terlalu unik.
hanye insan yang berjiwa halus yang lebih memahaminye.
hidop ini ibarat sebuah pentas wayang yang besar.
kitalah pelakonnye,kite yang mencipta watak n karektor kite sendiri.
dan pengalaman akan jdkan kite lebih beridentiti.
dan manusia akan lebih tulus dan ikhlas terhadap sebuah kehidupan.
inilah aku skrg.......

No comments:

Post a Comment