Wednesday, September 30, 2009

AKU INSAN YANG KEJAM!!!!

First time aku merasekan diri aku kejam sgt.
Dalam seumur hidop aku,aku jarang membuat org yang aku syg menangis.
Tapi kali ini aku dh wat sekeping hati yng aku sanjung terluka.
Aku terpaksa membuat pilihan antara janji aku untuk penuhi undangan perkahwinan kawan lama atau memenuhi janjiku pada dia yang aku xkn biarkan die bersedih kerana aku.
Sebahagian aty aku mule merasekan cinte ini melecehkan.
Tapi sebahagian lagi merasekan diri aku terlalu kejam terhadap cinte,sehingga membuat die menangis.
Kejam sangatkah aku?
melanggar janjiku yang aku xkn membuat die menangis dan bersedih.
Ya allah,Hanya kau saja yang tahu ape yang bermain dalam aty aku kini.
setiap titisan kesedihan die,ibarat duri yang mencalar hati.
Berlinang air mata aku bile memikirkan kekejaman diri ku.
Selama ini cinte terlalu agung dalam aty aku.
Namun prinsip aku adalah perisai idop aku.
Mana yang harus aku pilih?
Orang kadang2 xnmpak ketulusan hati kita,apa yang ade dan agung dihati kite.
Dan aku bukan jenis insan yang suka menunjuk-nunjuk.
Aku hanya abadikan didalam potret aty aku.
hanya aku yang menatapi dan meratapi keindahanye setiap mase.
tanpa org lain tahu atau berkesempatan untuk menilainye.
kalau luka yang nak dikire,tak terhitung bnyknye.
dan kadang2 kelukaan tu datang dari tindakan aku sendiri.
hanye dengan niat menjaga aty insan lain,aku terpakse melukakan cinte aku dan hati aku juga.
Dalam hidop aku,aku sentiase letakkan kepentingan diri aku ditempat terakhir.
kerane ape yang penting kebahagiaan org2 yang aku syg.
famili,cintaku,sahabatku dan seterusnye kawan2 dan insan sekeliling ku.
selebihnye barulah untuk diri aku.

siapalah aku untuk meminta kebahagiaan.
siapalah aku untuk meminta keindahan.
aku hanya layak menjadi lilin.
lilin yang cair kepanasan dan kemudian dikikis buang menjadi habuk yang memutih.
Inilah hinanya aku.
aku terpakse kejam pade diri aku sendiri.
aku tak minta orang memahamiku.
aku tak minta org menghargaiku.
aku cume ingin beri senyuman sekadar yang termampu
air matalah teman idopku.
pengubat luke hatiku.
selebihnye allah je yang tahu.
betapa cinta ini penting dalam setiap nafasku.
betapa rindu aku kepade keindahan anugerah itu.
hanya allah yang tahu.
aku pasrah.
aku berserah.
aku sudah tidak mampu berjuang lagi.
yang tinggal hanya air mata.
aku sedih kerana aku terlalu kejam.
kejam pada die.
maafkan aku!!!!
aku tak layak didekati
aku hanya ditakdirkan hidop sendiri.
aku insan yang kejam!!!!

No comments:

Post a Comment