Monday, August 11, 2014

Genap Sebulan



Tak sampai beberapa hari lagi genap sebulan aku merantau mencari rezeki disini. Alhamdulillah hari-hari menjadi lebih mudah dari hari pertama aku disini. Banyak pengalaman dan ilmu baru yang aku dapat. Dan aku harap semua ini akan membantu aku untuk memajukan diri dan menimba sebanyak mana ilmu yang boleh sepanjang aku disini. Betul kate orang-orang tua,kalau nk mengenal diri sendiri pergilah mengembara hingga ke hujung dunia, melihat tempat orang dan belajarlah menghadapi setiap kepahitan dan kesusahan dengan keikhlasan dan kesungguhan tanpa kenal erti putus asa. Itulah kehidupan pejuang sebenar.

Aku mungkin agak terlewat berbanding abang-abang aku, tapi aku xpenah sedih dengan takdir allah ini, semua kehidupan yang aku lalui dulu menjadikan  aku insan seperti hari ini dan bersedia memikul segala tanggungjwb dan amanah yang allah berikan kepada aku. Dulu mmg aku harap sangat dapat merantau jauh, melihat negeri orang dan mencari pengalaman agar aku menjadi matang dan terbuka, tapi takdir allah meminta aku agar bersabar dan melupakannya demi orang tuaku. Menabur bakti dan jasa demi kebahagiaan orang tua. Namun setelah sekian lama aku menanti allah bg juga ruang itu untuk aku,walaupn bersama dengan tanggungjwb ini allah masih memberi ruang itu untuk aku, Alhamdulillah.

Cuma yang aku harapkan ibubapa aku dapan bertahan dengan setiap kesusahan dan kesempitan yang akan kami lalui disini, aku harap mak abah akan trus menjadi kuat dan bertahan member aku masa berjuang dan perbaiki keadaan.
Semoga allah permudahkan segalanya, dan allah berkati penghijrahan aku ini. Amen…

No comments:

Post a Comment