Saturday, October 23, 2010

PERTAMA KALI

Pertama kali aku bertemu denganmu,itulah saat terindah bagiku.
Diwaktu sama aku mula mengenalimu, itulah dirimu.
Gadis yang cantik dan pintar,itulah yang ku tahu.

Tanpa terasa kau mula memerhatikanku.
Dengan senyumanmu kau membuatkan aku menjadi tenteram.
Yang membuat aku terdiam dan membisu.
Mengenalimu mengajar aku pertama kalinya untuk menyintai dengan bersungguh-sungguh.

Tak terasa waktu membuatkan kite menjadi dekat.
Walau kdangkala aku tidak mengerti akan semua sikapmu padaku.
Itulah yang menjadi kebodohanku.
Yang membuat aku menjadi milik seseorang.

Takut kehilangan dirimu.
Memberanikan aku untuk mengucapkan cinta untuk mu wat pertama kalinya.
Yang membuat waktu pun turut terhenti.
Selaras dengan perkataanmu yang tak terucap.
Meninggalkanmu hanya itulah yang mampu ku lakukan saat itu.

Seminggu telah berlalu.
Kau telah putus dengannya.
Aku pun mula mendekatimu.
Yang membuat aku menjadi semakin tidak menentu.
Yang selalu membuatmu semakin jauh dariku.
Kesalahan demi kesalahan itu yang terlihat dimatamu.
Walau itu semua ku lakukan untuk mu.

Memandangmu dari jauh,hanya itu yang mampu aku lakukan.
Menolongmu dari belakang itulah ketulusan dari ku untuk mu.
Walau saat ini pun kau tidak tahu.

Waktu pun telah berakhir.
Perpisahan sama pun telah hadir.
Aku datang memberanikan diri untuk meminta maaf darimu.
Dan pada saat itulah pertama kalinya aku menyentuh tangan mu.
Itulah yang terindah dalam hidup ku.
Walaupun itu juga tanda dari akhir kisah cintaku padamu.

No comments:

Post a Comment