Sunday, July 3, 2011

Hijrah Cinta


Salam..
Alhamdulillah aku masih bernafas dan diberi kesempatan untuk terus berceloteh tentang perjalanan hidup ni..
Aku bersyukur kehadrat ilahi kerana melimpahkan rezeki yang mencurah kepada aku dan perjalanan cintaku.
Alhamdulillah,tunang tersayang dah ditawarkan bekerja,walaupn hanye sebagai staff contrak,ia tetap merupakan satu langkah baru untuk kearah yang lebih baik dalam hubungan kami.
Cume hati aku sedikit risau,kerana kami sekali lagi berjauhan dan kali ini die berhijrah ke kuala lumpur.
Sebuah kota raya yang penuh dengan peluang rezeki dan pada yg same menyediakan ujian dan dugaan yang mencabar untuk penghuninye terutama anak perantau mcm tunang aku.
Aku penah merasa hidup di perantauan,dan aku paham bagai mana rasenye ditempat yg asing bg kita.
Aku sentiase berdoa kepada allah supaya melindungi dia dan hubungan ini.
Aku sentiase jadi pembakar semagat dan pendorong kepada dia untuk terus berjaya.
Cinta xmengajar aku untuk jadi insan yg pentingkan diri,so aku kene paham niat baik die untuk mencari rezeki untuk membantu keluarganya.
Sebagai tunang dan kekasih,aku kene lebih memahami masalah dan keinginannya.
Aku cume bimbangkan keselamatannye,kerana tanggungjwb aku untuk melinduginya menjadi sukar bile kami berjauhan macam ni,namun begitu aku percaya pada ketentuan allah.
Allah lebih mengetahui ape yang terbaik untuk hubungan ni.
Terima kasih juga pada sahabat2 yang sentiase mendoakan hubungan kami.
Semoga hijrah ini menjadi titik tolak yg lebih baik untuk kami dan hubungan kami.
Dan dapat menyatukan jiwa kami secepat mungkin...amin.

No comments:

Post a Comment