Monday, March 14, 2011

HARGA SEBUAH PERSAHABATAN

Salam wat semua follower..
Alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan untuk trus menulis diblog ini..
Sory kerane xsempat nk menulis artikel sejak kebelakangan ini..
Kerana sibuk dengan kerja,dan hujung minggu pl sibuk menghadiri majlis perkahwinan kawan-kawan..
Ni pn aku baru je balik dari majlis seorang kawan..
Aku tumpang gembira dengan kebahagiaan kawan-kawan aku yang majoritinya telah bertemu dengan pasangan masing2..
Alhamdulillah..
Cume kadang2 sedikit terharu,kerana ape yang aku lalui tidak seindah dan semudah mereka lalui..
Cemburu jg la kan..
Dia orang senang je dapat ape yang mereka mahukan sedangkan aku terpakse lalui dengan perlbagai dugaan..
Bukan xbersyukur,tp kadang-kadang terpikir jg ape salah aku..
Sampai aku dihukum sehebat ini..
Ape2 pn alhamdulillah,kerane inilah tanda allah sayang aku..
Melihat kebahagiaan kawan-kawan,aku kembali terimbau saat kami same2 masa kat skolah dulu..
Mase tu sumenye nmpk xmatang..
Kebudakkan..
Bile diingtkan rase klakar pn ade gak..
Xsangke kami semua sudah besar panjang sekarang..
Dah ada kehidupan masing-masing...
Rindunye aku saat2 indah dulu..
Bergurau senda dgn kawan2,bergelak tawa mcm idop ni penuh dgn warna2 indah..
Semuanya indah dengan persahabatan..
Tp kini semuanya dh beredar mengikut masa..
Keadaan memisahkan semua gelak tawa itu,dan hanya datang skali skala untuk kami semua kenang..
Apa2 pn aku syukur,cos aku ada dalam semua saat bahagia mereka..
Dan hingga ke hari ni aku masih mendambakan kenangan indah itu berulang kembali..
Bersama kawan-kawan..
Masa kat majlis kawan aku td,aku terbayang arwah sahabat kami ada bersama..
Tersenyum dan bersama berkongsi kegembiraan ini..
Ya allah..
Inilah kuasamu..
Walau beliau dah lame meninggalkan kami,tp ingatan aku pada dia xpenah hilang..
Die tetap kekal hidup dlm hati aku..
Ape2 pn,selamat pengantin baru pada semua sahabat aku yang berkahwin dan akan berkahwin..
Hargailah anugerah allah yang 1 ni..
Sesungguhnye keindahan ini xsemua orang memiliki..
Aku tumpang gembira..
Aku terharu dengan kebahagian kalian semua..
Kerana inilah anugerah sebuah persahabatan...
Yang korg perkenalkan pada aku selama ini..
Dan persahabatan ini lah yang akan aku bawa sampai mati..
Kerana persahabatan dan cinta harus bergerak sairing dan bukan saling membunuh.

No comments:

Post a Comment