Saturday, May 17, 2014

8 TAHUN DAHULU...



Sekarang dh hampir tengah mlm..tp aku masih tidak boleh lelapkan mate..tibe2 teringat kembali 8 tahun dulu…bagaimana merasakan diri ini dihargai…pertama kali perasaan ini datang…rasa terlalu dihargai bile ade yang dalam diam meminati diri kita dan ingin mengenali kita..
Sebagai lelaki aku belum pernah rase bagai mane disukai oleh seorang perempuan, aku hanya lelaki biase yang tidak pernah diendahkan..tp mase itu tbe2 ade seorang gadis yang call dan cube mengenali sekeping hati yang keras dan sukar difahami ni…
Mase tu aku tertanya-tanya kenapekah die memilih aku? Apekah yang die nmpk dalam diri aku ni? Kerana aku hanya dikenali sebagai lelaki yang payah untuk difahami. Lelaki yang serius dan panas baran. Yang lebih membuat aku tertanya-tanya kerana die menyukai aku hanya dgn mendengar suare aku dan bebelan aku tanpa pernah bersua muka.
Tp bile bercakap dan mengenalinye…kekosongan hati ni terisi..walaupn yg pertama die dapat dari aku just cacian dan makian. Aku terlalu marah ketika tu sehingga tak menyedari yang aku memarahinya…tp selepas insiden itu kami menjadi lebih  rapat..dan setiap mslhnye menjadi masalahku. Aku menjadi pendengar yang setia untuknya. Cukup indah mase tu…sehingga aku tidak merasai yang aku dilamun perasaan yang selama ini aku cari-cari.
Keindahan itu menghayalkan aku..hidup ini menjadi terlalu indah sehinggakan aku tidak merasai sudah 8 tahun perkara itu berlalu…dan sehingga kini aku masih berharap perasaan indah tu trus menemaniku sehingga ke akhir hayat…tapi mampukah aku? Mampukah aku mempertahankannya?
Aku cume manusia biasa yang lemah dalam menghadapi setiap tekanan dari hati aku sndr…aku takut perasaan itu kan terus hilang dari hidup aku tanpa aku sedar..aku takut untuk kehilangannya. Aku harap aku akan terus kuat untuk pertahankannya…walaupn mungkin tiada yang paham ape yang hati ni  rase..tp perasaan itu masih kuat dalam ingatanku..dan aku xnk kehilangannya…kerana ia saat paling indah dalam hidup insan yang tak punya apa-apa seperti aku.

No comments:

Post a Comment