Thursday, May 20, 2010

sakit hati

salam....
hari ni kpale aku pening gile memikirkan mslh aku ni...
korg bayangkan,balik2 je dari kursus ade dengar kabar angin yg bukan2 pasal budak kompang n nasyid aku...
aku dengar persembahan dorg pade ari guru yang lepas mengagalkan...
sia-sia je usaha aku mengajar dorg berbulan2...
jauh disudut aty aku betul2 sakit...
tp aku xpenah patah semangat...
aku akan trus berjuang demi memperkenalkan jiwe nasyid n islam pade dorg..
sbnrnye dorg ade bakat n mampu pergi jauh..
cume mslh dorg adelah dari segi disiplin..
n dorg xleh nak serius dlm hal ni..
mayb dorg xpaham tentang niat sebenar nasyid ni...
aku dh xtau mcm mane nak handle...
nk kate aku xtegas,aku rase smpi serak2 dah suare aku tengking dorg...
nak kate aku xde kemesraan dgn dorg,aku jg bergurau ngan dorg cos xnk dorg hilang minat pade nasyid ni..
tp ini lamslh budak2 skrg,bile kite bg dorg peluang dorg xamik endah..
n bg dorg sume ni xpenting pn..
trus trang,aty aku terguris stiap kali dorg xmenghormati perjuangan nasyid dorg sendiri...
beralih pasal budak kompang,pn mslh yg same...
dorg leh bermain dgn baik n punye bakat tersendiri...
mmg mudah untuk aku ajar dorg,tp mslh disiplin dorg yg wat aku pening...
dorg xpenah serius dalam latihan maupn persembahan...
pastu main berterabur je..
kadang2 sakit gak aty aku ni...
xtau mcm mane nk wat dorg paham pasal budaya org melayu...
aku xnk dorg leka n amik mudah tentang warisan yang dah semakin pupus ni...
ya allah,tensionnye aku...
mcm mane aku nak wat mereka sume ni paham..
org luar cume nmpk mcm bende ni mudah,tp hakikatnye dorg xalami sendiri..
mengajar bende ni xsame mcm kite mengajar anak2 kite membace...
bende ni payah difahami sbb die xleh dibace dan dilihat..
tp ia dtg dari lubuk aty yg paling dalam...
yang inilah yg selalu org gagal memahaminye...

No comments:

Post a Comment